fbpx

English Montessori School

logo

+48 603 425 204

contact@englishmontessorischool.pl

10 J. Gallusa Street

40-594 Katowice POLAND

07:30 - 17:00

Monday to Friday

logo

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Porównanie metod

Różnice między metodą montessori a metodą tradycyjną

Szkoły tradycyjne są oparte na modelu „fabryki”. Dzieciom mówi się co robić, kiedy to robić, i oczekuje się od wszystkich uzyskania rezultatów w wąskim zakresie dopuszczalności, które pozwalają zdobyć dobrą ocenę. Filozofia Montessori jest wynikiem niekończących się godzin obserwacji i badań na temat najlepszych sposobów nauki dla dziecka w odpowiednim czasie. Dlatego otoczenie tak bardzo różni się tu od tradycyjnej szkoły.

W szkole Montessori dzieci, zamiast uczyć się z podręczników, uczą się w oparciu o materiały i zadania Montessori zaprojektowane przez nauczyciela. Nauka odbywa się w okresach pracy trwających do trzech godzin, nie zaś na tradycyjnym systemie czterdziestu pięciu minut lekcji z krótkimi przerwami.

 

Podejście ogółem

Szkoły tradycyjne:

  • Określony czas przeznaczony na wykonanie zadania
  • Tempo nauki narzucone przez grupę
  • Zewnętrzne wzmocnienie sukcesu naukowego
  • Nagrody i kary
  • Zazwyczaj przypisane stałe miejsce w klasie
  • Wymagane jest uczestnictwo w grupie
  • Nauka samodzielności pozostawiona rodzicom
Szkoły Montessori:

  • Dziecko otrzymuje odpowiedni czas na zakończenie zadania
  • Tempo nauki wyznaczone indywidualnie przez ucznia
  • Wewnętrzne wzmocnienie sukcesu naukowego
  • Osobiste uczucia postępu lub jego brak
  • Dziecko pracuje swobodnie w klasie
  • Uczestnictwo w grupie jest kwestią wyboru
  • Nauka  samodzielności poprzez materiały oparte na postrzeganiu zmysłowym

Nauka

Szkoły tradycyjne:

  • Nacisk kładziony na uczenie się na pamięć
  • Nacisk kładziony na mechaniczne zachowania społeczne
  • Głównie podejście grupowe do nauczania
  • Dzieci w tym samym wieku
Szkoły Montessori:

  • Nacisk kładziony na zrozumienie
  • Nacisk kładziony na tworzenie relacji społecznych
  • Głównie podejście indywidualne do nauczania
  • Dzieci w różnym wieku

Rola nauczyciela

Szkoły tradycyjne:

  • Nauczyciel uczy dziecko pojęć
  • Nauczanie prowadzone jest przez nauczyciela
  • Nauczyciel przydziela pracę
  • Nauczyciel wskazuje błędy dziecka
  • Nauczyciel sprawuje kontrolę nad klasą
  • Dyscyplina skupia się wyłącznie w gestii nauczyciela
Szkoły Montessori:

  • Materiały pozwalające na samonauczanie pomagają dziecku uczyć się pojęć
  • Nauczyciel zachęca do współpracy w nauczaniu
  • Dziecko wybiera własną pracę
  • Dziecko odkrywa swoje błędy
  • Nauczyciel sprawuje funkcję przewodnika klasy
  • Środowisko oraz metoda zachęcają do samodyscypliny
Najnowsze komentarze
    Archiwa
    Kategorie
    • Brak kategorii
    Latest Posts
    Twitter
    Please fill all required widget settings!