fbpx

English Montessori School

logo

+48 603 425 204

contact@englishmontessorischool.pl

10 J. Gallusa Street

40-594 Katowice POLAND

07:30 - 17:00

Monday to Friday

logo

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Metoda Montessori w szkole

English Montessori School

We feel happy to have our son in Montessori preschool the last two years. The experienced teachers helped our child to learn English language, behaviour, to express his feelings, to work as a member of a team. They helped him to feel acceptable, to be more confident in an open clean, safe and friendly environment.

Katerina Drosaki
Achilleas Kokoutimpas
2016-03-14T15:19:18+00:00
We feel happy to have our son in Montessori preschool the last two years. The experienced teachers helped our child to learn English language, behaviour, to express his feelings, to work as a member of a team. They helped him to feel acceptable, to be more confident in an open clean, safe and friendly environment. Katerina Drosaki Achilleas Kokoutimpas

8 obszarów nauczania

1. Język
Na poziomie podstawowym dziecko stopniowo rozwija swoje umiejętności w czytaniu, mając do czynienia z coraz bardziej złożonymi tekstami i ćwiczeniami w zakresie czytania ze rozumieniem. Dzieci nadal rozwijają umiejętność pisania i przechodzą do pisania coraz bardziej złożonych wypracowań, w tym twórczego pisania. Program skupia się również na pisowni i nauce części mowy i terminologii gramatycznej. Dzieci są wprowadzane do wielu różnych typów tekstów, takich jak poezja, literatura piękna, literatura faktu i literatura klasyczna. Ćwiczenia w Życiu Praktycznym są punktem centralnym edukacji Montessori. Dzieci, ucząc się jak przygotowywać jedzenie, nakryć stoły do obiadu, wlać płyny, zamiatać i odkurzać, kształtują wewnętrzne predyspozycje do spokoju, porządku, koncentracji, koordynacji i umiejętności motorycznych. To pomaga dziecku nabyć pewności siebie, uzyskać niezależność i zdobyć umiejętność koncentracji.
 
2. Matematyka

Dzieci kontynuują pracę ze złotymi koralikami – materiałem wprowadzonym na poziomie przedszkolnym i uczą się kluczowych kwestii w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Ponieważ dzieci są w stanie myśleć abstrakcyjnie na tym poziomie, zaczynają uczyć się rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą papieru i ołówka. Dzieci kontynuują również naukę geometrii z przedszkola, ale na bardziej zaawansowanym poziomie, ucząc się o bardziej złożonych kształtach, oraz o tym, jak znaleźć podobieństwa i różnice pomiędzy różnymi cechami rozmaitych form.

 
3. Geografia

Dzieci uczą się o geografii fizycznej, geografii kultury i geografii ekonomicznej. Rozwijać swoją wiedzę na temat różnych kontynentów i krajów, rozpoczętą poprzez puzzle z mapami na poziomie przedszkolnym. Uczą się o różnych kontynentach i narodach, a także o różnicach w języku, flagach, żywności, roślinach, zwierzętach i klimacie, itp. W miarę możliwości dzieci uczą się z pierwszej ręki na temat różnych krajów, od naszych międzynarodowych dzieci, rodziców i nauczycieli.

 
4. Historia

Historia zaczyna się od nauki czasu za pomocą zegarów, kalendarzy i wykresów. Każdego roku dziecko uczy się o różnych okresach w historii świata i Polski, a także o kluczowych wydarzeniach, ludziach i historii społecznej. Dzieci uczą się o podstawowych ludzkich potrzebach, takich jak schronienie, transport, żywność i odzież, a także o tym, jak te potrzeby były realizowane w różnych czasach i w różnych kulturach.

 
5. Nauki ścisłe
Dzieci uczą się o botanice: rozróżniania, nazywania i opisywania części roślin, drzew, liści, korzeni i kwiatów, a także zoologii: rozróżniania, nazywania i opisywania części ciała ludzi i zwierząt, takich jak ptaki, ryby i owady. Do nauki części roślin i zwierząt używane są karty do dopasowywania. Do nauki klasyfikacji królestwa roślin i zwierząt używa się wykresów. Dzieci rozpoczynają naukę ekologii, ewolucji i cyklu życiowego. W późniejszych latach programu podstawowego zaczynają one naukę fizyki i chemii.
 
6. Sztuka

Dzieci na tym poziomie nadal są bardzo twórcze. Uczą się one rysunku, malowania i prac technicznych. Projekty artystyczne są często zintegrowane z innymi obszarami nauki.

 
7. Muzyka

Dzieci zapoznają się z wieloma różnymi stylami muzycznymi oraz z różnych instrumentami muzycznymi. Są one zachęcane do regularnego śpiewania oprócz studiowania historii muzyki i rozwijania należytego dla niej uznania.

8. Wychowanie fizyczne
Dzieci odbywają regularne zajęcia wychowania fizycznego, jak również lekcje gimnastyki oprócz codziennego przebywania na świeżym powietrzu. To pomaga im rozwijać sprawność fizyczną i uczy dobrych nawyków zdrowotnych oraz sportowych na całe życie.
 

 

‘Naszym celem jest nie tylko sprawić, by dziecko zrozumiało, a tym bardziej nie jest to, aby zmuszać je do zapamiętywania, ale aby tak dotknąć jego wyobraźni, by do głębi zarazić je entuzjazmem.’

Maria Montessori