1. Język
Na poziomie podstawowym dziecko stopniowo rozwija swoje umiejętności w czytaniu, mając do czynienia z coraz bardziej złożonymi tekstami i ćwiczeniami w zakresie czytania ze rozumieniem. Dzieci nadal rozwijają umiejętność pisania i przechodzą do pisania coraz bardziej złożonych wypracowań, w tym twórczego pisania. Program skupia się również na pisowni i nauce części mowy i terminologii gramatycznej. Dzieci są wprowadzane do wielu różnych typów tekstów, takich jak poezja, literatura piękna, literatura faktu i literatura klasyczna. Ćwiczenia w Życiu Praktycznym są punktem centralnym edukacji Montessori. Dzieci, ucząc się jak przygotowywać jedzenie, nakryć stoły do obiadu, wlać płyny, zamiatać i odkurzać, kształtują wewnętrzne predyspozycje do spokoju, porządku, koncentracji, koordynacji i umiejętności motorycznych. To pomaga dziecku nabyć pewności siebie, uzyskać niezależność i zdobyć umiejętność koncentracji. |
|
2. Matematyka
Dzieci kontynuują pracę ze złotymi koralikami – materiałem wprowadzonym na poziomie przedszkolnym i uczą się kluczowych kwestii w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia. Ponieważ dzieci są w stanie myśleć abstrakcyjnie na tym poziomie, zaczynają uczyć się rozwiązywania problemów matematycznych za pomocą papieru i ołówka. Dzieci kontynuują również naukę geometrii z przedszkola, ale na bardziej zaawansowanym poziomie, ucząc się o bardziej złożonych kształtach, oraz o tym, jak znaleźć podobieństwa i różnice pomiędzy różnymi cechami rozmaitych form. |
|
3. Geografia
Dzieci uczą się o geografii fizycznej, geografii kultury i geografii ekonomicznej. Rozwijać swoją wiedzę na temat różnych kontynentów i krajów, rozpoczętą poprzez puzzle z mapami na poziomie przedszkolnym. Uczą się o różnych kontynentach i narodach, a także o różnicach w języku, flagach, żywności, roślinach, zwierzętach i klimacie, itp. W miarę możliwości dzieci uczą się z pierwszej ręki na temat różnych krajów, od naszych międzynarodowych dzieci, rodziców i nauczycieli. |
|
4. Historia
Historia zaczyna się od nauki czasu za pomocą zegarów, kalendarzy i wykresów. Każdego roku dziecko uczy się o różnych okresach w historii świata i Polski, a także o kluczowych wydarzeniach, ludziach i historii społecznej. Dzieci uczą się o podstawowych ludzkich potrzebach, takich jak schronienie, transport, żywność i odzież, a także o tym, jak te potrzeby były realizowane w różnych czasach i w różnych kulturach. |
|
5. Nauki ścisłe
Dzieci uczą się o botanice: rozróżniania, nazywania i opisywania części roślin, drzew, liści, korzeni i kwiatów, a także zoologii: rozróżniania, nazywania i opisywania części ciała ludzi i zwierząt, takich jak ptaki, ryby i owady. Do nauki części roślin i zwierząt używane są karty do dopasowywania. Do nauki klasyfikacji królestwa roślin i zwierząt używa się wykresów. Dzieci rozpoczynają naukę ekologii, ewolucji i cyklu życiowego. W późniejszych latach programu podstawowego zaczynają one naukę fizyki i chemii. |
|
6. Sztuka
Dzieci na tym poziomie nadal są bardzo twórcze. Uczą się one rysunku, malowania i prac technicznych. Projekty artystyczne są często zintegrowane z innymi obszarami nauki. |
|
7. Muzyka
Dzieci zapoznają się z wieloma różnymi stylami muzycznymi oraz z różnych instrumentami muzycznymi. Są one zachęcane do regularnego śpiewania oprócz studiowania historii muzyki i rozwijania należytego dla niej uznania. |
|
8. Wychowanie fizyczne
Dzieci odbywają regularne zajęcia wychowania fizycznego, jak również lekcje gimnastyki oprócz codziennego przebywania na świeżym powietrzu. To pomaga im rozwijać sprawność fizyczną i uczy dobrych nawyków zdrowotnych oraz sportowych na całe życie. |
|