Zaufajmy naszym nastolatkom!
Czym jest zaufanie? O co w zaufaniu do nastolatka chodzi? W zaufaniu nie chodzi o to, by Twoje dziecko w przyszłości było takie, ja Ty chcesz – tylko żeby stało się kiedyś takie, jak ono samo chce.
Jasper Juul “Nastolatki”
Nasze priorytety:
- Ucząc i wychowując opieramy się na relacji z uczniem i pedagogice dialogu.
- Oceny nie są celem samym w sobie! System oceniania jest transparentny i zarówno uczeń jak i rodzic mają prawo do wglądu w sytuację ucznia.
- Każdy uczeń jest wspierany zarówno wychowawczo jak i dydaktycznie przez osobistego tutora.
- Ma możliwości częstych indywidualnych konsultacji z nauczycielami przedmiotowymi.
- Naszym celem jest uczynić ucznia współodpowiedzialnym za swoje wykształcenie dając mu szerokie możliwości wyboru różnych ścieżek i sposobów realizacji programu oraz rozwijania własnych pasji i zainteresowań.
- Nauka na poziomie liceum to według nas jedna wielka praca własna w otaczającym nas świecie. Dlatego proponujemy wsparcie Was w Waszej pracy własnej.
Jak to ma wyglądać w praktyce
Sposobem organizacji pracy w Liceum Montessori są krótkie prezentacje wprowadzające i praca własna, podczas której uczeń w dużym zakresie samodzielnie decyduje co i w jakiej kolejności będzie w danym dniu materią jego działania.
Pierwsza klasa jest nieprofilowana, tutora przydzielamy uczniowi losowo – wszystko to po to, żebyśmy mogli się poznać i zdecydować co dalej.
Już w pierwszej klasie realizujemy rozszerzenia z przedmiotów obowiązkowych na maturze czyli z j. polskiego, matematyki i angielskiego.
Począwszy od II klasy, każdy z uczniów planuje, tworzy i realizuje własny plan działania. Do tego potrzebna jest z formalnego punktu widzenia zgoda na ITN (poprzedzona opinią z PPP). Dzięki temu łączymy pasje i zainteresowania naszych licealistów z potencjałem i doświadczeniem naszych nauczycieli.
Co oferujemy:
- zajęcia przygotowujące uczniów do olimpiad, egzaminów językowych z j. angielskiego, j. hiszpańskiego i j. niemieckiego;
- inne zajęcia pozalekcyjne zgodnie z potrzebami uczniów;
- możliwość uczestnictwa w różnych projektach naukowych i wolontariacie;
- wycieczki
- wspieranie samodzielności, odpowiedzialności i współpracy
- zaufanie w ogromny potencjał i przedsiębiorczość młodzieży
- odkrywanie indywidualnych talentów i zdolności
- pomoc w poznawaniu własnego stylu uczenia się
- kameralność, dzięki której poświęcamy każdemu uczniowi dokładnie tyle czasu, ile potrzebuje
- otwartość i różnorodność kadry
- przyjazną i bezpieczną atmosferę nauki
- szkolne sesje egzaminacyjne w ciągu roku;
- zajęcia prowadzone przez obcokrajowców;
- konsultacje nauczycieli po lekcjach (możliwość dodatkowego wyjaśnienia trudnego materiału);
- pomoc psychologa i pedagoga szkolnego;
- zajęcia wychowania fizycznego.